De ulike delene som utgjør spillet
Startblokka
Dette er del 1 av 5 som utgjør selve spillbrettet. Startblokka inneholder stedet hvor spillerne begynner. Det finnes også 1 lokk og 3 lommer hvor de mindre spilldelene blir oppbevart.
Fiskebrettene
Spillet er satt sammen av 3 slike spillbrett, som tilsammen utgjør kjernen av spillbrettet. Hvert brett representerer et nivå som spillerne får lov til å passere når de har fanget nok fisker.
Hvert brett har 10 fiskeplasser hvor man kan fange fisker.
Finalebrettet
Den siste av de 5 delene som utgjør spillbrettet er finalebrettet. Det er et brett uten fiskeplasser. Fisken lokalisert i enden av brettet utgjør vinnerruten: Første spiller til å nå denne fisken, har vunnet.
Spillbrikkene
Spillbrikkene er formet en liten robåt med påhengsmotor på. Det finnes 4 ulike farger man kan velge mellom.
Fiskebøttene
Hver spiller får 3 fiskebøtter som skal fylles opp med fisk. Den minste trenger 4 fisker for å fylles opp. Den mellomste bøtta trenger 5 fisker for å fylles opp. Til slutt er det bøtta med plass til 6 fisker som skal fylles opp.
Fiskefangsten
Det er om å gjøre å få tak i fisker som kan fylle opp fiskebøttene. Får å nå finalebrettet må man fange 15 fisker.
Opptattfiskene
Når man stopper båten over en fiskeplass, legger man i en opptattfisk for å vise at denne fiskeplassen er tatt.
Blir alle fiskeplassene på et nivå opptatt, tar man ut opptattfiskene og resetter nivået.
Tømmerstokkene
Et viktig element i spillet er muligheten for å sabotere for andre.
Det kan gjøres ved at man legger ut tømmerstokker i veien for andre spillere.
I et spill finnes det 15 tømmerstokker.
Sjansekort
Et spill består av 40 ulike sjansekort. Disse kortene gir alltid spilleren som trekker de en fordel: Enten ved at man får fisker til å fylle opp fiskebøtta si, eller sabotasjekort som ødelegger for andre spillere.